Vaak gestelde vragen

Bestellen en levering
Wanneer wordt de bestelling verzonden?

Als u voor 14.00 bestelt proberen we de bestelling nog dezelfde dag te versturen. Dit betekent meestal dat u uw kaas of andere streekproducten de volgende werkdag binnen heeft. Uitzondering zijn bestellingen die op vrijdagmiddag na 14.00 zijn gedaan. Deze worden de volgende dinsdag geleverd.

Hoe wordt de bestelling verpakt?

Alle producten worden verstuurd in stevige verpakkingen. Vers gesneden kaas wordt direct gevacumeerd zodat u het vers binnenkrijgt.

Kan ik de bestelling laten bezorgen op een ander adres?

Ja, dat kan. Bij het afronden van de bestelling kiest u de optie “afleveren op ander adres”.

Klachten

Mocht u nog klachten hebben over een product of levering dan kunt ons daarover van maandag t/m zaterdag telefonisch op de hoogte stellen op het nummer 0118 – 613984 of via de mail: winkel@kaasboerderijschellach.nl. Wij zullen er dan voor zorgen dat de klacht snel en correct wordt afgehandeld.

 
Kaas vragen
Wat doet die schimmelvorming op de kaas?

Bij jongere kaassoorten kan schimmelvorming op de kaas ontstaan. Dit is echter niet ernstig. U kunt de schimmel met een schoon mes verwijderen en daarna de kaas gewoon verder opeten.

Hoe lang is de kaas houdbaar?

Zolang u het vacuum rond de kaas laat zitten, kunt u het bewaren in de groentela van de koelkast. Het kan gebeuren dat door stoten het vacuum rondom de kaas verdwijnt. Het is dan aan te bevelen de kaas binnen een aantal dagen te consumeren.

Wanneer kan ik de vacuumverpakking verwijderen?

Wanneer u de kaas wilt gaan eten, kunt u het vacuum het beste enkele uren voordien verwijderen. U kunt de kaas daarna inpakken in het speciaal meegeleverde kaaspapier. Door de kaas enkele uren voor consumptie uit het vacuum te halen, komt de smaak van de kaas weer helemaal tot zijn recht.

Hoe kan ik de kaas het beste bewaren?

Onze kaas kunt u na opening het beste op een koele plaats in huis bewaren. Wanneer u een kelder heeft is dat de beste plaats. Wanneer de temperaturen extreem hoog worden kunt u de kaas in de koelkast bewaren. Dat is echter niet noodzakelijk. De kaas kan niet bederven.

Ik mag geen lactose. Kan ik toch uw boerenkaas eten?

Ja, dat kan. Wij bereiden onze kaas volgens het Goudse recept. Daarbij wordt de meeste lactose via de wei afgevoerd. Bent u erg gevoelig, dan eet u het beste een oudere variant, dus belegen of extra belegen kaas.

Ik ben zwanger, mag ik toch boerenkaas eten?

Ja, u kunt ook tijdens uw zwangerschap boerenkaas blijven eten. De boerenkaas is bereid volgens het Goudse recept en valt daarom onder de categorie ” harde kaassoorten”, die u zonder problemen kunt eten. Kijk voor meer informatie op www.zuivelonline.nl

Bevatten jullie kazen E-nummers?

Onze kazen bevatten ‘normaal’ keukenzout. Dit keukenzout heeft een E nummer. Overigens wordt dit nummer onder de ‘goede’ E-nummers gerekend.

Betaling
Wat is de status van mijn bestelling?

U kunt de status van uw bestelling volgen door op de link in de bevestigingsmail te klikken. Deze mail heeft u ontvangen na het afronden van uw bestelling. Via de status pagina kunt u eventueel uw bestelling betalen mocht dat in eerste instantie niet zijn gelukt.

Annuleren
Kan ik mijn order annuleren of terugsturen?

Mochten de producten niet bevallen of smaken, laat het ons weten! Bel ons op 0118-613984 of mail naar winkel@kaasboerderijschellach.nl.

Heeft u een vraag?

Staat de informatie er niet onder die u zoekt dan verwijzen we om telefonisch contact op te nemen.